
Ποιές είναι ακριβώς οι απαιτήσεις για τα συγγενικά δικαιώματα; Δηλαδή δεν καλύπτονται τα δικαιώματα της δισκογραφικής εταιρείας με την οποία έχει συμβόλαιο ο καλλιτέχνης; Μία εταιρεία ιντερνετικού ραδιοφώνου δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τις λεπτομέρειες συμβολαίου ενός καλλιτέχνη με την δισκογραφική του.
Χώρα: Δανία: KODA- ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΙ ΤΗΝ ΕΥΕΔ ΣΕ ΔΑΝΙΑ, ΓΡΟΙΛΑΝΔΙΑ, ΦΕΡΟΕΣ ΝΗΣΟΥΣ
Χώρα Ιταλία: SIAE - ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΙ ΤΗΝ ΕΥΕΔ ΣΕ ΙΤΑΛΙΑ, ΒΑΤΙΚΑΝΟ, ΑΓΙΟ ΜΑΡΙΝΟ
Αυτές είναι όλες και όλες οι χώρες και η εκπροσώπηση της ΕΥΕΔ/ΟΠΙ
η απάντηση του noisyjohn στις απαιτήσεις των διαφόρων εκπροσώπων (;) των καλλιτεχνών
Επειτα από δεκαπέντε χρόνια παρουσίας σταμάτησε να εκπέμπει από τις 1/12/2020. Ηταν ένα όμορφο ταξίδι ξέροντας ότι άλλοι άνθρωποι από πολλές χώρες μοιράζονταν την ίδια αισθητική και τις ίδιες προτιμήσεις με εμάς.
To Radio Wasteland ήταν πάντα ανεξάρτητο, χωρίς έσοδα από διαφημίσεις και χορηγούς. Ηταν πάντα μακρυά από την νοοτροπία του main-stream, και δεν θελήσαμε ποτέ να είναι κάτι διαφορετικό από έναν ερασιτεχνικό σταθμό με αγάπη για την μουσική.
Ατυχώς οι οικονομικές απαιτήσεις αυξήθηκαν πολύ. Υπήρξαμε πάντα συνεπείς με τις υποχρεώσεις μας απέναντι στα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών. Πρώτα μέσω της ΑΕΠΙ και μετά με την ΕΥΕΔ (Ειδική Υπηρεσία Εκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων) που την διαδέχθηκε. Η τελευταία σύμβαση έγινε με την Ε.Δ.Ε.Μ ( Ενωση Δικαιούχων Εργων Μουσικής) που διαδέχθηκε την ΕΥΕΔ. Οι αλλαγές στην νομοθεσία οδήγησαν στην ίδρυση ξεχωριστού οργανισμού συλλογικής διαχείρισης συγγενικών δικαιωμάτων με σκοπό την είσπραξη της εύλογης και ενιαίας αμοιβής, την GEA ( παρ. 1, 2 και 3 άρθρ. 49 ν. 2121/1993), Δέν έχουμε διάθεση να σχολιάσουμε τα κακώς κείμενα στον χώρο (αν και θα άξιζε) όμως διαφωνούμε ριζικά με την νοοτροπία του να αντιμετωπίζονται "οριζόντια" όλοι οι σταθμοί σαν επιχειρήσεις εμπορικής εκμετάλλευσης με έσοδα (από τον καιρό της ΑΕΠΙ δεν υπήρχε διαχωρισμός των σταθμών σε εμπορικούς με έσοδα και ερασιτεχνικούς). Το Radio Wasteland δεν είχε ποτέ έσοδα και δεν είχε ποτέ ελληνικό ρεπερτόριο κατά συνέπεια τα συγγενικά δικαιώματα τραγουδιστών, μουσικών, παραγωγών & δισκογρ. εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα δεν μας αφορούν. Ομως η GEA και η GRAMMO έχουν διαφορετική άποψη. Ξεκάθαρα δεν έχουμε εμπιστοσύνη, αν δηλαδή οι αμοιβές πηγαίνουν εκεί που πρέπει, σε ξενα γκρουπ Progressive & Classic Rock καθώς και σε ορχήστρες Jazz και Blues. Από την καιρό της ΑΕΠΙ το ίδιο θολό τοπίο, δηλαδή γενικόλογα για συνεργασία με ξένους οργανισμούς κλπ. Πουθενά δεν είδαμε λίστα ξένων καλλιτεχνών (ας είναι και 3000 σελίδες δεν είναι δικό μας το θέμα).
Πέρα από αυτά, η απαίτηση της GEA για πληρωμή χρήσης για όλο το 2019 την στιγμή που ή πιό παλιά ενημέρωση (με email) που είχαμε για τις νέες υποχρεώσεις είναι στις 19/05/2020 μας αφήνει με χείριστες εντυπώσεις. Είναι σαν να μας ζητούν αναδρομικά. Ξεκάθαρα οι δαπάνες αυτές, ειδικά σε τέτοια εποχή, είναι πέρα από την οικονομική μας δυνατότητα *. Συνεργασία με τέτοιες συνθήκες δεν θέλουμε με κανένα. Αντί λοιπόν για win-win συνεργασία η κατάληξη είναι lose-lose. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι δημιουργικής δραστηριότητας.
*Σύνολο χρήσης για το 2019: Για την ΕΔΕΜ 893 ευρώ (που την πληρώνουμε πάντα ).
Ζητούνται επιπλέον: 434 ευρώ (δικαιώματα καλλιτεχνών) και 186 ευρώ για συγγ. δικαιώματα μουσικής βιομηχανίας
Ευχόμαστε σε όλους καλή συνέχεια
...Την ώρα τη μενεξεδιά, που τα μάτια κι η ράχη
Ανασηκώνουνται απ’ το γραφείο,
που η μηχανή του ανθρώπου περιμένει...
T. S. Eliot - The Wasteland